W dniu 28 września 2018 roku w Zespole Szkół nr 5 - Specjalnych odbył się VIII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia pod hasłem: „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”. Przez dwa tygodnie wcześniej odbywała się promocja VIII ŚDTM poprzez gry i zabawy utrwalające tabliczkę mnożenia. Została także przygotowana tematyczna gazetka ścienna na korytarzu budynku B oraz powieszono plakaty, które wykonali uczniowie.
W
zgłoszonej akcji szkoły uczestniczyli wszyscy uczniowie. Jednak 32 uczniów
(24 – Szkoły Branżowej I Stopnia nr 4 Sp. z klasami ZSZ nr 4 kl. II i III i 8 – Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy) odpowiedziało poprawnie na wszystkie pytania i otrzymało tytuł „Eksperta tabliczki mnożenia” oraz otrzymało certyfikat potwierdzający znajomość tabliczki mnożenia. Społeczność szkolna wraz z nauczycielami i pracownikami aktywnie uczestniczyła w VIII ŚDTM 2018, które odbyły się po raz drugi. Zespół Szkół nr 5 - Specjalnych za aktywny udział
w akcji edukacyjnej VIII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia otrzymał dyplom uznania.
(24 – Szkoły Branżowej I Stopnia nr 4 Sp. z klasami ZSZ nr 4 kl. II i III i 8 – Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy) odpowiedziało poprawnie na wszystkie pytania i otrzymało tytuł „Eksperta tabliczki mnożenia” oraz otrzymało certyfikat potwierdzający znajomość tabliczki mnożenia. Społeczność szkolna wraz z nauczycielami i pracownikami aktywnie uczestniczyła w VIII ŚDTM 2018, które odbyły się po raz drugi. Zespół Szkół nr 5 - Specjalnych za aktywny udział
w akcji edukacyjnej VIII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia otrzymał dyplom uznania.
Akcja
ŚDTM w naszej szkole organizowana była wg wersji standardowej
i minimalnej. W
szkole powoływane zostały komisje i „patrole” konkursowe utworzone przez
uczniów klas pierwszych, którzy sprawdzali wiedzę z tabliczki mnożenia u
uczniów klas drugich
i trzecich oraz nauczycieli i pracowników szkoły. „Patrole” chodziły po klasach uczniów starszych
i przeprowadzały konkurs. Każdy, kto chciał zdać egzamin z tabliczki mnożenia – podchodził do stolika komisji i wyciągał z koszyka los egzaminacyjny. Na jednym losie znajdowało się pięć pytań
z tabliczki mnożenia.
i trzecich oraz nauczycieli i pracowników szkoły. „Patrole” chodziły po klasach uczniów starszych
i przeprowadzały konkurs. Każdy, kto chciał zdać egzamin z tabliczki mnożenia – podchodził do stolika komisji i wyciągał z koszyka los egzaminacyjny. Na jednym losie znajdowało się pięć pytań
z tabliczki mnożenia.